Reklamation och retur

Privatpersoner har en 14-dagars ångerrätt av den beställda produkten när de handlar online. Detta innebär att du kan returnera oanvända, oskadade produkter med obruten låda / tätning / teknisk tätning. Om en produkt har använts eller hanterats obehörigt, så att den inte längre kan säljas som en ny produkt, är du ansvarig för att kompensera webbshoppen för produktminskningen. Du kan behöva öppna förpackningen för att kunna undersöka en produkts egenskaper och funktion, i vilket fall förpackningen ska öppnas så försiktigt som möjligt och returneras tillsammans med produkten.

Ångerrätten finns inte för varor som inte är prefabricerade och för vilka tillverkningen kräver ett individuellt urval eller identifiering av kunden eller som är tydligt anpassade efter kundens personliga krav, förseglade varor som inte är lämpliga för retur på grund av hälsoskydd och hygien om deras tätningar har tagits bort, ljud- och videoinspelningar eller datorprogramvara i förseglade förpackningar om deras tätningar har tagits bort, varor som snabbt försämras eller blir för gamla, parfym och liknande som har varit öppnade, tidningar, tidskrifter eller illustrationer med undantag för prenumerationskontrakt.

Om produkten är fel vid öppning av paketet eller fel uppstår på produkten, har privatpersoner rätt att klaga under totalt 3 år från den dag då paketet mottogs. Klagomål måste göras inom rimlig tid och senast 2 månader efter att felet har upptäckts. Om det finns en garanti längre än 3 år kan du klaga inom garantiperioden.

Företag bör undersöka varorna i samband med kvittot och klaga på eventuella fel inom rimlig tid. Fel som uppstår därefter kan klagas inom garantiperioden. Annars hänvisar vi till respektive tillverkare eller tjänsteleverantör.

Privatpersoner som utövar ångerrätten ska betala returfrakten. Om produkten är defekt, kommer vi att återbetala returfraktkostnaden såväl som det belopp som betalats för den skadade eller felaktigt levererade produkten, förutsatt att vi inte kan skicka en ersättningsprodukt inom rimlig tid.

Ett retur- eller reklamationsnummer måste alltid bifogas. Returer och klagomål utan godkänt retur- eller klagomålnummer kommer inte att accepteras.

Instruktioner

Denna instruktion gäller alla typer av returer. Det är viktigt att du fyller i alla rutorna i returformuläret. Returnumret är giltigt i 14 dagar och returen måste tas emot av oss inom denna tid.

Vi kommer att kontakta dig via e-post när din förfrågan har mottagits och kontrollerats.

Kom ihåg att alltid skicka produkten med yttre förpackning för att förhindra skador på originalpaketet.

JavaScript seem to be disabled in your browser.

You must have JavaScript enabled in your browser to utilize the functionality of this website.